روانشناسی

دانلود فایل جدید پاورپوینت کامل روانکاوی فروید

دانلود فایل جدید پاورپوینت کامل روانکاوی فروید

پاورپوینت کامل روانکاوی فروید

زندگینامه ی زیگموند فروید
Dr.Sigmund Freud
او در يک خانواده يهودی در اتریش در 6 می 1856به دنيا آمد و از کودکی نبوغ خودش را نشان داد . در ۱۸۸۲ مدرک پزشکی خود را  گرفت.
زیگموند فروید به عنوان بنیان‌گذار روانکاوی بیش از هر کس دیگری در تاریخچه روانشناسی تاثیر گذار بوده است
در ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۹ پس از دو روز اغما که حاصل تزریق  مرفین بود در ساعت سه نیمه شب می‌میرد.


فروید در اولین کتاب با اهمیت خود، به نام «تفسیر خواب» پایه و اساس روانکاوی را بنا نهاد.

عوامل سازنده شخصیت انسان از نظر فروید
از نظر فروید روان  یا شخصیت انسان مانند تکه یخ قطبی بزرگی است که تنها قسمت کوچکی از آن آشکار است این قسمت سطح آگاه را تشکیل میدهد بخش دیگر زیر آب ، ناخودآگاه را تشکیل میدهد.
بخش ناخودآگاه،جهان گسترده ای از خواسته ها،تمایلات،انگیزه ها و عقاید سرکوب شده ای است که انسان از آنها  آگاهی ندارد.

فهرست مطالب:
روانکاوی فروید 
زندگینامه ی زیگموند فروید Dr.Sigmund Freud
عوامل سازنده شخصیت انسان از نظر فروید
1. آگاه
2. نیمه آگاه
3. ناخودآگاه
ناخودآگاه
1 – نهاد (ID)
2- خود و يا من(EGO) 
3 – فراخود و يا فرامن(SUPER-EGO)
اهداف اصلی «فراخود»
انگیزه های رفتار بشر
غریزه
انواع غرایز
مشخصات چهارگانه تمامی غرایز
رشد و تکامل شخصیت
اضطراب و نقش آن در ساختمان شخصیت از دیدگاه فروید
مکانیسم های دفاعی خود
پایان
منبع

دانلود فایل جدید پرسشنامه اعتماد به نفس روزنبرگ

دانلود فایل جدید پرسشنامه اعتماد به نفس روزنبرگ

پرسشنامه مقیاس اعتماد به نفس روزنبرگ

مقیاس عزت نفس روزنبرگ (۱۹۶۵)، عزت نفس کلی و ارزش شخصی را اندازه می­گیرد. این مقیاس شامل ۱۰ عبارت کلی است که میزان رضایت از زندگی و داشتن احساس خوب در مورد خود را می­سنجد . به نظر بورنت و رایت (۲۰۰۲) مقیاس عزت نفس روزنبرگ (SES) یکی از رایج­ترین مقیاس­های اندازه­گیری عزت نفس بوده و مقیاس معتبری در نظر گرفته می­شود زیرا برای عزت نفس از مفهومی مشابه با مفهوم ارائه شده در نظریه­های روان­شناختی درباره «خود» استفاده می­کند. SES به منظور ارائه یک تصویر کلی از نگرش­های مثبت و منفی درباره خود به وجود آمده است (روزنبرگ، ۱۹۷۹ به نقل از بورنت و رایت، ۲۰۰۲).

 این مقیاس ضرایب همبستگی قوی­تری نسبت به پرسشنامه عزت نفس کوپر اسمیت (SEI) دارد و در سنجش سطوح عزت نفس دارای روایی بالاتری می­باشد.

توجه: این پرسشنامه توسط کارشناس برتر تهیه و ترجمه شده است و فقط در این سایت مجوز فروش دارد.

دانلود فایل جدید پاورپوینت موضوعات اخلاقی و قانونی و حرفه ای در خانواده درمانی

دانلود فایل جدید پاورپوینت موضوعات اخلاقی و قانونی و حرفه ای در خانواده درمانی

پاورپوینت موضوعات اخلاقی و قانونی و حرفه ای در خانواده درمانی

موضوعات حرفه‌ای در خانواده درمانی به اخلاقیات، حقوق وهویت حرفه‌ای اشاره دارند. در فرایند کمک  به خانواده‌ها بین انتخاب شیوه‌های درمانی و در نظر گرفتن موضوعات حرفه‌ای، ارتباط وجود دارد(گلادینگ و هوبر، 2007) مداخلات درمانی باید مبتنی بر عوامل اخلاقی و قانونی باشند. یا وجود این موضوعات حرفه‌ای نسبت به موضوعات درمانی توجه کمتری دریافت می‌کنند. دلیل این امر بینایی بودن بسیار زیاد امور حرفه‌است. امور حرفه‌ای در روش‌هایی مکانیک‌تر با جذابیت کمتر، نسبت به روش‌های جالب یافت شده‌ی مرتبط با درمان، می‌باشند. رهنمودهای اخلاقی، استانداردهای قانونی و آیین‌نامه‌های انجمن در واقع کسل کننده‌اند. خواندن آنها وسوسه انگیز نبوده و اینگونه نیست  که همواره واضح باشند. با وجود این آیین نامه‌ها، رهنمون‌ها و انجمن‌هایی که خانواده درمانی را تشکیل می‌دهند در مرکز این حرفه قرار دارند. این امر که موضعاتی مرتبط با کار خانواده درمانی، به درستی توسط متخصصین و عموم مردم درک شود، حائز اهمیت است.

خانواده درمانگر باید در حرفه و دانش خود در ارتباط با موضوعات اخلاقی، قانونی و هویت حرفه‌ای هوشیار باشند. اگر اینگونه نباشد نتیجه ممکن است انجام دادن اعمال بالینی یا شخصی باشد که هرچند هدف از آنها ممکن است خیر بوده باشد اما زیان بخش باشند. ازآنجایی که خانواده یک سیستم است بنابراین حوزه‌ی خانواده درمانی سیستمیک است. به منظور درست و سالم برخورد کردن متخصصات بالینی خانواد، آنها و همکاران‌شان باید به آیین نامه‌های اخلاقی و اساسنامه‌های قانونی، وفادر مانده و طبق بالاترین استانداردهای ممکن، فعالیت داشته باشند. آنها باید به عنوان خانواده درمانگر شکل دهنده‌ی هویتی منسجم باشند.
 

بررسی اصول اخلاقی در خانواده‌ها و خانواده درمانی
در سطحی رسمی اخلاقیات این گونه تعریف می‌شود:شاخه‌ای در فلسفه که مرتبط با رفتار انسانی است. در یک قالب کاربردی، اخلاقیات آن نوع اصول اخلاقی‌اند که افراد و گروه‌های اجتماعی همانند خانواده از روی آنها به منظور رفتار درست داشتن، قوانینی را تعیین می‌کنند. خانواده‌ها و جامعه تحت تأثیر اخلاقیات رابطه می‌باشند.
این اصول اخلاقی مبتنی بر دو اصل مهم می‌باشند:
1. انصاف، یا این قضیه که هرکس مستحق داشتن منافع رفاهی خویش است، به گونه‌ای در نظر گرفته می‌شود که از یک  چشم‌انداز چند جانبه، منصفانه است.
2- نوع دوست بودن، یا این نظر که پیشرفت و اصول اخلاقی در بافت اجتماعی روابط و وابستگی متقابل، مرکزیت می‌یابند.(مک گلدریک، 1981؛ ص 160)


پاورپوینت کتاب خانواده درمانی گلندبرگ (فصل نظریه های درمانی پست مدرن)

پاورپوینت کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ خانواده درمانی راهبردنگر

پاورپوینت فصل هشتم کتاب خانواده
درمانی گلدنبرگ نظریه سیستم های خانواده بوون (رویکرد بوون)

مقاله خانواده درمانی راه حل محور و روایتی

پاورپوینت فرایند درمان در خانواده درمانی (47 اسلاید)

پاورپوینت فصل 14 چهارده کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ

پاپورینت تکنیکهای حل اختلافات خانوادگی (خانواده درمانی)

پاورپوینت حوزه های رشد نظری در خانواده درمانی (35 اسلاید)

پاورپوینت فصل 3 کتاب خانواده
درمانی ساموئل گلادینگ (کار با خانواده های متعلق به فرهنگ های گوناگون)

دانلود فایل جدید پاورپوینت فصل اول کتاب خانواده درمانی نوشته ساموئل گلادینگ – چرخه زندگی فرد و خانواده (47 اسلاید)

دانلود فایل جدید پاورپوینت فصل اول کتاب خانواده درمانی نوشته ساموئل گلادینگ – چرخه زندگی فرد و خانواده (47 اسلاید)

چرخه زندگی فرد وخانواده

نگاه سیستمی خانواده:
مقایسه تاثیر متقابل پویاییهای خانواده و افراد بر یکدیگر:
خانواده چیست؟
انواع خانواده
1.خانواده هسته ای

2.خانواده تک والد
3.خانواده آمیخته
4. خانواده دو شغلی
5. خانواده بدون فرزند
6.خانواده دارای فرزندان با نیازهای خاص
7.خانواده سالمند
8.خانواده چند نسلی
9.خانواده با سرپرستی جد
10.خانواده نظامی
فرد و رشد خانواده
زمان فردی،زمان اجتماعی،زمان تاریخی
رشد چرخه زندگی فردی
مراحل بحرانهای رشدی و تکلیف آنها
چرخه شش مرحله از خانواده سالم هسته ای
عواملی که بر ازدواج تاثیر منفی دارند:
زوج جدید
خانواده های دارای فرزندان خردسال
خانواده های دارای فرزنداوحدت بخشی چرخه های زندگی فرد و خانواده
ن نوجوان.
دلایل تنش وتعارض فزاینده خانوادگی دارای فرزندان نوجوان
خانواده های با فرزندان در حال ترک خانه
•هماهنگی با تناسب مراحل زندگی درمانگر با خانواده(مراجع)ک خانه
خانواده های که در سالهای آخر عمر هستند
قومیت و چرخه زندگی خانواده
بیماری حاد و مزمن وچرخه زندگی
کودکان با نیازهای ویژه و چرخه زندگی
فقر و تخصص گرایی و چرخه زندگی
منبع

چرخه زندگی فرد وخانواده

تاریخ خانواده ها به دوره ماقبل تاریخ برمیگردد ودارای نقش مهمی در رشد اشخاص و ملل بوده اند.نیروهای اجتماعی واقتصادی ،جنگها سیاستهای ملل و بلایای طبیعی ساختار و شکل خانواده ها را تغیر داده است.                                                                
باید از یک دیدگاه رشدی سیستمیک و تاریخی با خانواده ها کار شودو عوامل پویایی درونی و بیرونی و روابط متقابل در بررسی خانواده باید مورد توجه قرار گیرد.

نگاه سیستمی خانواده:

یک متخصص در بررسی خانواده ها چگونگی کار با آن ها باید عوامل تاریخی ،اجتماعی ،اقتصادی و سیاسی را که در طول زمان بر خانواده ها تاثیر گذاشته اند مطالعه کند . این دانش شامل نگاه در خانواده به عنوان یک سیستم است .
 یک سیستم  مجموعه ای از واحد ها ،
بخش ها یا افراد متعامل با یکدیگر است
که به اتفاق هم یک کل را به وجود
می آورند.

فایل های دیگر این کتاب:

پاورپوینت فصل دوم کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ (34 اسلاید)

پاورپوینت فصل 3 کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ (کار با خانواده های متعلق به فرهنگ های گوناگون)

پاورپوینت زوج درمانی، ازدواج درمانی و غنی سازی ازدواج از صفحه 255 تا 295 کتاب خانواده درمانی ساموئ


پاورپوینت موضوعات اخلاقی و قانونی و حرفه ای در خانواده درمانی

پاورپوینت خانواده درمانی تجربی کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ

دانلود فایل جدید پاورپوینت جامع روابط و ارتباط در ازدواج (جاذبه، تشکیل، ادامه، تیرگی، فسخ)

دانلود فایل جدید پاورپوینت جامع روابط و ارتباط در ازدواج (جاذبه، تشکیل، ادامه، تیرگی، فسخ)

پاورپوینت جامع روابط و ارتباط در ازدواج (جاذبه، تشکیل، ادامه، تیرگی، فسخ)

روابط
روابط نیز مانند افراد مراحل رشد متفاوتی را طی می کنند. جورج لوینگر جامعه شناس، مدل  مفهومی هدایت کننده ای را درمورد تغییرات رابطه عنوان کرد. این مدل که مدلABCDE نامیده  می شود . 

چرخه زندگی رابطه رمانتیک از نظر لوینگر

1.جاذبه
      2. تشکیل
             3. ادامه
                   4. تیرگی
                           5. فسخ 

روابط چگونه شروع می شوند؟
روابـط ممکن است هنگامی که فرد جدیدی را در یک سالن غذاخوری نشان می کـنیم
 هنگامی که باید دانشجویان جدید وارد یک کلاس می شویم
یا هنگامی که کسی شغلی را در اداره مجاورمیگیرد، آغاز شوند.
اما اغلب اوقات ، ما دیگران را صرفا بر حسب تصادف ملاقات می کنیم.بیشترین مشوق اینگونه تصادفات، مجاورت یا نزدیکی هستند.

فهرست برحی از مطالب
روابط
چرخه زندگی رابطه رمانتیک از نظر لوینگر
روابط چگونه شروع می شوند؟
عاملی که به جاذبه مقدماتی تاثیرمی گذارند؟
تشکیل رابطه
آغاز کردن رابطه
تبادل
خود فاش سازی
احساس تعهد و اعتماد
چه عواملی در مرحله ادامه می توانند رابطه را به سراشیبی بکشانند؟
پاسخ های فعال و منفعل تیره شدن رابطه 
فسخ کردن
ازدواج
قرارداد ازدواج
هدف از قرارداد ازدواج
رضایت زناشویی
خشونت نسبت به همسر
طلاق

سازگاری با طلاق

چه مخاطراتی تعرض ایجاد می کنند و ثبات زندگی زناشویی را به خطر می اندازند؟
حل کردن تعارض ها
مواردی که تاثیرات مخرب بلند مدت بر روابط زناشویی دارند؟
چه تعامل هایی به افزایش رضایت زناشویی منجر می شود؟
روابط خشنود کننده چه رفتار هایی با روابط خشنود کننده ارتباط دارند؟
مهارت هایی که ارتباط را بهبود می بخشند؟
«جنبه های ارتباط»  چگونه باید شروع کرد؟
نحوه گوش کردن
نحوه انتقاد

دانلود فایل جدید پاورپوینت رشد عاطفی و روانی از دیدگاه فروید و بالبی

دانلود فایل جدید پاورپوینت رشد عاطفی و روانی از دیدگاه فروید و بالبی

پاورپوینت رشد عاطفی و روانی از دیدگاه فروید و بالبی شامل:

زندگینامه ی زیگموند فروید Dr.Sigm Freud 

مفاهیم پایه در دیدگاه فروید  
1 – نهاد و يا او(ID) 
2- خود و يا من(EGO)  
3 – فراخود و يا فرامن(SUPER-EGO) 
فروید تحول شخصیت را طی رشد روانی جنسی با 5 مرحله بیان می کند 
یکی از تست های روانکاوی فروید 
تحلیل اولویت ها 
نظریه دلبستگی بالبی 
تاریخچه ی مختصری از زندگی بالبی 
تعریف دلبستگی 
مفاهیم کلیدی که در کردارشناسی نظریه دلبستگی مطرح می شود
ویژگی های دلبستگی
مراحل دلبستگی بالبی
چهار اصل کلی برحسب دیدگاه بالبی نشاندهنده رشد دلبستگی است: 
علل دلبستگی کودک به مادر یا نگهدارنده کودک در سه پدیده مشهور است
عوامل موثر برکیفیت دلبستگی
پایان

دانلود فایل جدید پاورپوینت فصل هشتم (8) کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ

دانلود فایل جدید پاورپوینت فصل هشتم (8) کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ

پاورپوینت فصل هشتم (8) کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ
زوج درمانی، ازدواج درمانی و غنی سازی ازدواج

بخشی از متن:
ازدواج پدیده ای رایج درسراسردنیاست. درایالات متحده درسال 2004 بیش از57میلیون زوج متاهل وجود داشتند(جیسون،2005،الف)و تخمین زده می شد که  حدود90 درصد افرادجامعه تا 40 سالگی خود،حداقل یک بار ازدواج می کنند (اورت،لیوینگستون و بوئن،2005).دلایل رواج ازدواج را می توان ازچند بعد ملاحظه کرد.«فرد می تواند با همسرش عمیق ترین تجربه ی صمیمیت را در زندگی پیدا کند. ازدواج می تواند به رشد شخصی و خود آگاهی فرد منجر شده و شکست در آن زخم هایی در روان فرد ایجاد کند که التیام آنها سال ها طول می کشد»(لانت وبرنت،2005،ص 321).علاوه بر این ازدواج ،هم برای مرد وهم برای زن ،سلامتی رادر ابعاد مختلف آن به ارمغان می آورد ،ازجمله می توان به سلامت هیجانی (یعنی افسردگی کمتر) احساس بهزیست بیشتر(یعنی داشتن عزت نفس)،سلامت جسمی، عمر طولانی . احساس خوشبختی اشاره کرد(مید2002).

انواع درمان های زوجین وازدواج

زوج درمانی را برحسب اینکه چه افرادی در جلسه درمان حضور پیدا می کنند ونوع رابطه آنها با یکدیگر،می توان به چند طریق تعریف کرد.یکی از راه های نگریستن به این پدیده ،مفهوم سازی آن به عنوان فرآیندی است که از طریق آن درمانگر با دو فردی که درگیر نامزدی هستند،کار می کنند.علاوه بر این زوج و زناشویی درمانی با مشاوره پیش از ازدواج تفاوت دارد.زوج درمانی را می توان فرآیندی تعریف کردکه درآن یک درمانگر روی دو نفر با هدف بهبود رابطه آنها به عنوان یک زو کار می کند. زوج هایی که روی آنها کار می شود ممکن است ازدواج کرده یا نامزد باشند وبه درجات متفاوتی به نسبت به یکدیگرتعهد داشته باشند.

ازدواج درمانی زمانی مطرح است که درمانگر روی زوج هایی کار می کند که از لحاظ قانونی ازدواج کرده وهدف از آن کمک به زوج برای بهبود رابطه آنها است.ازدواج درمانی به دلیل جنبه های قضایی آن پیچیده تر ار زوج درمانی است ،اماهردو روش گاهی اوقات ممکن است فشرده باشند.
اما مشاوره پیش از ازدواج با دو رویکرد فوق تفاوت  داشته وغبارت از فرایندی است که از طریق آن درمانگرروی زوج هایی که در شرف ازدواج هستند به منظوربهبود رابطه آنها کارمیکند.زوجهای شرکت کننده درمشاوره پیش از ازدواج با قصد قبلی ازدواج به مشاوره مراجعه میکنند. مشاوره پیش ازازدواج امروزه رواج پیدا کرده و از خدمات مشاوره ای مقبول ومحبوب به شمار می آید،زیرابرای زوج های جوانی که در دوران نامزدی خود به سر می برند یک مداخله پیشگیرانه به حساب می آید.


پاورپوینت کتاب خانواده درمانی گلندبرگ (فصل نظریه های درمانی پست مدرن)

پاورپوینت کتاب خانواده درمانی گلدنبرگ خانواده درمانی راهبردنگر

پاورپوینت فصل هشتم کتاب خانواده
درمانی گلدنبرگ نظریه سیستم های خانواده بوون (رویکرد بوون)

مقاله خانواده درمانی راه حل محور و روایتی

پاورپوینت فرایند درمان در خانواده درمانی (47 اسلاید)

پاورپوینت فصل 14 چهارده کتاب خانواده درمانی ساموئل گلادینگ

پاپورینت تکنیکهای حل اختلافات خانوادگی (خانواده درمانی)

پاورپوینت حوزه های رشد نظری در خانواده درمانی (35 اسلاید)

پاورپوینت فصل 3 کتاب خانواده
درمانی ساموئل گلادینگ (کار با خانواده های متعلق به فرهنگ های گوناگون)

دانلود فایل جدید پاورپوینت ساخت و تغییر شکل خود براساس خود پنداره

دانلود فایل جدید پاورپوینت ساخت و تغییر شکل خود براساس خود پنداره

پاورپوینت ساخت و تغییر شکل خود براساس خود پنداره
در روانشناسی خود عبارت از مجموعه ویژگی هایی فردی است که موجب تفاوت از دیگران یا شباهت او با دیگران میشود.
به نظر روانشناسان اجتماعی، خود بر صفات ذاتی فرد استوار نیست، بلکه به تدریج و با سوگیری های کنش های متقابل ساخته میشود .
منظور این است که محیط به فرد شکل میدهد. بدین معنا اگر بدن معنا اگر زادگاه و محل زندگی شما جای دیگری بود شخص کاملا متفاوت از حالا با آمده بودید.

دانلود فایل جدید مقاله اختلالات یادگیری ریاضی

دانلود فایل جدید مقاله اختلالات یادگیری ریاضی

مقاله اختلالات یادگیری ریاضی
پيشگفتار:
امروزه حركت نويني در زمينه ي توسعه علوم رياضيات در حال ايجاد شدن است، تحقيقات انجام شده در كشورهاي توسعه يافته ي جهان نشان ميدهد كه قدرت يادگيري كودكان بيش از ميزاني است كه در برنامه هاي درسي استاندارد مدارس منظور شده است. در كشور ما هم پس از پيروزي انقلاب، حركت جديدي در برنامه درسي رياضيات بوجود آمد ولي همزمان در تدريس فعاليتهاي چنداني صورت نگرفت.
مقدمه:
كودك 6ساله اي كه در اولين روز آغازسال تحصيلي از كانون محبت آميز و آشناي خانواده بعنوان دانش آموز پايه اول دبستان به محيط مدرسه پا ميگذارد و كار آموختن را آغاز ميكند، در واقع براي اولين بار وارد دنيايي ميشود كه درآن آزاديهايش محدود شده است و كارهايي را بايد به اجبار انجام دهد،مسئوليتهايي را بپذيرد، از قوانين و مقرراتي خاص تبعيت كند،در فعاليتهاي اجتماعي شركت كند،با افراد متفاوت روبرو شود و از فرصتهاي مناسب براي فعليت بخشيدن به استعدادها و توانايي هاي خويش استفاده نمايد.بديهي است در چنين كودكاني در ابتداي سال تحصيلي(اول دبستان) با مشكلاتي چون رعايت دقيق مقررات مدرسه،يادگيري مطالب مختلف درسي(خواندن،نوشن،حساب كردن)،توقعات وانتظارات مدرسه و خانواده و نگرانيهايي ازمحيط تازه و ناماْنوس مدرسه روبروست و اين نگراني و هراس كودك در پيشرفت او تاْثير ميگذارد.
بر اين اساس است كه در گذشته هاي نه چندان دور بعضي از مدرسه ها به جاي 6 كلاس، 7 كلاس داير ميكردند،كلاسي را كه براي كودكان كوچكتر از هفت سال تشكيل شده بود’كلاس تهيه’ مي ناميدند. در كلاس تهيه تداركات آموزش براساس محسوسات و مشاهدات بود وقسمت اعظم وقت كلاس صرف پرورش و سرگرم كردن،قصه گفتن،سرود خواني،نقاشيهاي بسيار ساده و بازي ميشد و طرز گفت و شنود،نشست و برخاست و راه رفتن در صف ورود به كلاس و نظاير آن در اين كلاسها آموزش داده ميشد. امروزه بجاي كلاس تهيه مراكز پيش دبستاي را پيش بيني كرده اند و اعتقاد بر اين است كه ريشه تمام جنبه هاي درس مدرسه هاي ابتدايي را بايد در گروههاي مهد كودك وكودكستانها جست وجو كرد.كودكي كه آمادگي لازم را جهت سازگاري با محيط جديد ندارد نميتواند بدون مقدمه آموختن را آغاز كند.بنابراين به منظور آماده شدن كودك براي آموزش بايد زمينه آشنايي وي را با آموزگار،همكلاسيها،كلاس درس و به طور كلي محيط دبستان ايجاد نمود.(محمد علي ناعمي،1383)

فهرست

مقدمه
چکیده
تعریف یادگیری
تعریف ریاضی
تعریف افت تحصیلی
بررسی عوامل موثر در افت تحصیلی ریاضی.
روش ایجاد انگیزه برای ریاضیات در دانش آموزان
چرا بعضی از کودکان در ریاضیات مردود می شوند
روشهای معمول در تدریس ریاضیات
اهمیت وسایل کمک آموزشی
فرار از ریاضی
تعریف اختلالات یادگیری ریاضی
عوامل موثر در بروز اختلالات یادگیری
مهارت های مورد ملاحضه در اختلال ریاضی
ارائه راهبردها در جهت درمان
راهبردهای نوین

منابع و مآخذ