دریافت تحقیق نظريه استراتژیک و تجزيه محيطي – 19036

عناوین کلیدی فایل تحقیق نظريه استراتژیک و تجزيه محيطي، شامل: موارد تحقیق نظريه استراتژیک وتجزيه محيطي,نظريه استراتژیک وتجزيه محيطي,تجزيه محيط شغلي ,, رقابت وساختار ومقررات صنعت,,موقعیت استراتژیک وارزش افزوده,, تحلیل SWOT (قدرت, ضعف , فرصت و تهديد),, پيش بيني وضع محيط,, طراحی سناريو می باشد:

توضیحات:

تحقیق نظريه استراتژیک و تجزيه محيطي
نظريه استراتژیک و تجزيه محيطي
1- تجزيه محيط شغلي . 2- رقابت وساختار ومقررات صنعت.
3-موقعیت استراتژیک وارزش افزوده. 4-تحلیل SWOT (قدرت- ضعف – فرصت و تهديد).
5- پيش بيني وضع محيط. 6- طراحی سناريو

اطلاعات موقعیت استراتژیک به ماكمك مي كند كه هماهنگی بين سازمان ومحيط بيروني آن رادرک کنیم .
وضعیت اولیه صنعت داروسازي اروپايي نشان مي دهد كه چطور ساختارهاي شركت به وسيله نيروهاي محيطي خارجي تحت تأثيرقرارمي گيرند. موقعیت ها وتوانايي سازمان را براي ايجاد واضافه كردن ارزش گزارش مي كنند درنتيجه ارزش افزوده درارتباط با تجزيه وتحلیل های SWOT(قدرت –ضعف-فرصت –تهدید) شرح داده مي شود. این فصل با ارزيابي ماهیت ازمحيط شغلي شروع مي شود ودر ادامه به تأثیر مقررات براستراتژی های شرکت وصنعت توجه دارد .. علاوه براين همانطور كه دربحث تطابق E-V-R ديده شدموقعیت ها بايد تغيير كند. گاهي تغيير پيوسته وافزايشي است وگاهي اوقات برجسته تر يا منقطع تر است. برای فهمیدن ودرک تغییر دوم ذکرشده فصل بعدی بابحثی پیرامون ساخت سناریو وبرنامه ریزی شروع مي شود.

تجزيه وتحلیل محيط شغلي
مديريت دريك دنيای بسیار آشفته : موضوع سهامداران به عنوان چندین نیرو ازنيروهاي محيطي درنظر گرفته می شود که سازمانی راتحت تأثیرقرارمی دهد که آشکارا درشرکت دارای نفع وسودی باشند . بطور ساده سهامداران بايد ازلحاظ قدرت وسودشان طبقه بندي شوند همانطور كه درشكل 1-7 نشان داده شد به راحتي می توان ازيك شبكه چهارضلعی براي این موضوع استفاده کرد. اينها بايد با آنهایی که قدرت دارند باید رضایتشان جلب شود مخصوصاً اگر که مایل به انجام فعالیت های سازمان باشند . آنهایی که قدرت نسبتاً کمی دارند اماسودبیشتری دارند نیز باید موردتوجه قراربگیرند. رقباتأثیر زيادي براستراتژی های عملکردی ورقابتی شرکت دارند وموضوع موردبحث فصل 8 می باشند .
اگر یک شرکتی درصدکنترل رشد , تغییر وتوسعه می باشد باید درجستجوی نیروهایی باشد كه فرصت هايي را براي رشد وتغيير ايجاد مي كنند ونیزتهدید ها رابرای پاسخگویی رابه تقاضا ها بوجود بیاورند . مديران بايد ازنيروها وتغييرات محيطي مطلع باشند ومنابع سازمان را براي سود بردن ازفرصتهامقابله وبرخورد باتهدیدات اداره كنند. درعوض رهبراستراتژیک قطعیت انجام این مسأله رانشان دهد ونیزباید تناسب ارزشها وفرهنگ های سازمانی رابرای رسیدن به عوامل کلیدی موفقیت نشان دهد. بطور كاملاً ساده محيط شوك به سازمان مي دهد وروشي ازطریق آن منابع بکارگرفته می شوندکه توانایی کنترل این شوک هامشخصص می کنند.
این مسأله به تطابق E-V-R (محيط – ارزش – منبع) مربوط می باشد.
چندین مرتبه نمودارهای مربوط به عواملی کارآمد که موفقیت رادرمحیط تجاری یاشغلی بوجود می آورند ساخته ونگاهداری شده اند . همانطور كه نيروهاي محيطي ورقابتي تغيير مي كنند واقعيت اخير مورد نياز براي موفقيت رقابتي ازنمودار سازمان دور مي شود. درنتيجه يك نمودار جديد ضروري است . ناپيوستگي نمودارها نياز به تغييرات بيشتر وبرجسته تري دارد. تسريع این تغييرات يك كار كليدي مديريتي است.دريك محيط آشفته برای ایجادتطابق E-V-R سازمان بايد استراتژی ه عقايدش را تغييردهد. ميني كيس 2- 7 تغييرمهم نمودارUK كشاورزي را نشان مي دهد.
شكلي نيست كه دنيا يك بازار بزرگ است . بازارهاي سرمايه , توليدات وخدمات , تكنيك هاي ساخت ومديريت همگی ازلحاظ ماهیت جهاني مي شوند. در نتيجه شركت ها مي فهمند كه آنها بايد درتمام دنيا ( دريك بازارهای جهاني) رقابت كنند.
Maurice saatchi: درتجربه من درشرکت های صنعتی بزرگ مشکلات تهدیدهای زندگی صنفی دربیش ازیک دوره طولانی پیشرفت می کند نباید به این مشکلات اجازه رشدداداماحل این مشکلات رابه عهده مدیرکل گذاشت