دریافت تحقیق دهکده توریستی ,تفریحی , اقامتی – 18878

عناوین کلیدی فایل تحقیق دهکده توریستی ,تفریحی , اقامتی، شامل: موارد دهکده توریستی ,تفریحی , اقامتی,تحقیق دهکده توریستی , چیستی دهکده توریستی ,طبقه بندی انواع توریسم,مجتمع توریستی تفریحی و اقامتی صد آبشار اخلمد,اهداف پروژه صد آبشار اخلمد ,محل و ساختمان دهکده توریستی ,زیبایی شناسی فرم و پیچیدگی عملكرد در طراحی می باشد:

توضیحات:

تحقیق دهکده توریستی ,تفریحی , اقامتی در قالب word  و در حجم 183 صفحه، قابل ویرایش و آماده پرینت: شامل:

چکیده 
مقدمه 
فصل اول(کلیات طرح) 
تعریف پروژه 
اهداف پروژه 
اهداف طراحی 
اصول کلی حاکم بر طراحی 
معیارهای طراحی 
روش تحقیق  
فصل دوم چیستی دهکده توریستی 
تعریف لغوی توریسم 
مفهوم گردشگری 
جایگاه گردشگری در زندگی امروز 
ضرورت برنامه ریزی برای زمانهای فراغت 
فراغت فعال و غیر فعال 
نقش گردشگری در گذران فراغت 
نقش گردشگری در کیفیت زندگی 
در اینجا می‌توان به دو منبع جهانی در مورد لزوم گردشگری اشاره کرد 
راهبردهایی در توسعه گردشگری
فصل سوم توریسم چیست؟
تعریف توریسم 
تایخچه جهانگردی در ایران و جهان
مدیریت توریست و عوامل موثر در جذب رضایت توریسم
طبقه بندی انواع توریسم
انواع تاسیسات اقامتی توریستی عباتند از
ویژگیهای سیستم های اطلاع رسانی موثر در صنعت گردشگری
نقش مدیریت سیستم اطلاعات توریسم و گردشگری در جلب مشارکت مردم
فصل چهارم: مطالعات بستر طرح
خصوصیات جغرافیایی و اقلیمی شهر
موقعیت جغرافیایی شهر
پستی و بلندی
حوزه بندی شیب و جهت شیب عمومی شهر
موقعیت شهر در پهنه محیط طبیعی آن
پوشش گیاهی
موقعیت شهر در بستر طبیعی آن
ویژگی های اقلیمی ناحیه شهری
سفره های آب زیرزمین
لرزه خیزی
ویژگی های زمین شناسی
خاکشناسی شهر
 مقیاس و محدوده ی موضوع طراحی 
شبكه معابر و دسترسی ها
فصل پنجم: بررسی موردی
مجتمع توریستی تفریحی و اقامتی صد آبشار اخلمد
اهداف پروژه صد آبشار اخلمد 
ویژگی های معماری
مجتمع گردشگری توریستی باری ، ارومیه
امکانات گردشگری 
فصل ششم: طراحی  اصول و مبانی معماری
فرآیند طراحی مجتمع توریستی
انعطاف پذیری
محل و ساختمان دهکده توریستی 
زیبایی شناسی فرم و پیچیدگی عملكرد در طراحی دهکده توریستی
عناصر فضایی دهکده توریستی
نقش مجتمع هاي تجاري
سير تحولات مجتمعهاي تجاري در جهان
شكل‌گيري مراكز خريد
اولين مركز خريد امروزي
انواع مراكز خريد
مراكز خريد متوسط يا اجتماعي
طراحي كلي، استانداردها و معيارهاي طرح ريزي
فضاي بين ستونها
عمق فروشگاه
ارتفاع مشخص
كانالها و لوله‌ها
تسهيلات رفاهي مال
جلوه فروشگاه‌ها وعلايم و نشانه‌ها در مال
فضاهای داخلی رستوران
آشپزخانه
اراضی با کاربری تجاری
موارد استفاده از زمین
استفاده های مجاز
استفاده های مجاز
تفریحی
استخر
معیار طراحی استخرها
شکل و ابعاد استخر
سقف استخر سر پوشیده
موتورخانه استخر
درباره ورزش قایقرانی
قایـــقرانی
تاریخچه قایقرانی در ایران
درباره ورزش قایقرانی
انواع رشته های قایقرانی
کانوئینگ
روئینگ
 تاسیسات و تجهیزات فنی
سیستم برق
حرکت در دهکده توریستی
فصل هفتم : (کانسپت و سبک طرح)
کانسپت طرح
روند شكل گیری طرح
حالت کانسپتی سایت:
فصل هشتم(برنامه فیزیکی پلان ها و D3

بخشی از متن: 
چکیده:
زندگي صنعتي و پر مشغله ي امروزه همواره با اشغال هر چه بيشتر زمين توسط فضاهاي صنعتي و توليدي سهم كمتري را براي استراحت و تفريح افراد جامعه قائل شده است . اين مشكل برنامه ريزي را به سمت استفاده از فضاهاي تفریحی و بدون آلودگي در شهرها و بستر طبيعي سوق داده است . اين مكانها كه اكثراً به عنوان فضاهاي تنفس در نظر گرفته شده اند ، از قابليت هاي زيادي براي جذب گردشگران داخلي و خارجي برخوردارند . همزمان با توجه به امر گردشگري و پذيرش گردشگران داخلي و خارجي مسایل فرهنگی برای اين افراد نيز مهم جلوه مي كند . از سوی دیگر به دلیل تبدیل شدن منطقه ی سایت انتخابی به منطقه ی آزاد تجاری ایجاد نیاز به وجود فضا های توریستی را الزامی می دارد. در این بین نیاز به احداث یک فضای فرهنگی تفریحی در منطقه ی سیلوانا بسیار نمایان می باشد. لذا این سایت و طرح آن بنا به الزامات مورد نیاز منطقه طراحی شده است .
در فصل اول: در یک نگاه کلی به تعریف کلیات طرح و تدوین و تبیین چهارچوب کلی طرح شامل طرح مسئله و اهمیت آن و هر آنچه که در طرح پیشنهادی )پروپوزال( ارائه گردیده پرداخته شده است.
در فصل دوم  :به بررسی عمومی و محتوایی تاریخچه هویتی گردشگری و دهکده های توریستی و همچنین مطالعه و شناخت چیستی موضوع و بررسی انواع نمونه ها پرداخته شده است.
در فصل سوم : به فرآیند طراحی و اصول و ضوابط طراحی و بررسی بایدها و نبایدهای طراحی و فضاهای مورد نیاز آن در مقیاس اجرایی و عملکردی پرداخته شده است.
در فصل چهارم: به تعریف گردشگری و چیستی آن پرداخته شده است.
در فصل پنجم: جهت راهنمایی و آشنایی بیشتر خوانندگان تعدادی پروژه به طور مختصر و اجمالی
معرفی شده است.همچنین در این بخش سعی شده است تا بر نکات حائز اهمیت در هر طرح تاکید شود.
در فصل ششم: به بررسی خصوصیات اقلیمی،جغرافیایی و معماری منطقه پرداخته شده همچنین سایت
مورد نظر از لحاظ قرارگیری ،دسترسیها ،امکانات و محدودیتها مورد مطالعه قرار گرفته است.
مقدمه
نیاز انسان به طبیعت، نیازیست انکار ناپذیر، سفر در طبیعت و هم اقامت در آن و مأنوس شدن با آن در ساختن روح انسان بسیار تأثیر گذارند و معماری از عوامل تعیین کننده نحوه اقامت و بی شک نحوه برخورد او در این اقامت با طبیعت است. معماری علاوه بر این که به ایجاد رابطه با محیط طبیعی کمک می‌کند، وظیفه محافظت از آن را در برابر آسیبهایی که از طرف انسانها به آن وارد می شود برعهده دارد تا تخریب گریز ناپذیر محیط بدست انسان را به حداقل برساند. منطقه آبسر و یکی از مکانهایی است که ناهماهنگی بین انسانهای دوستدار طبیعت با محیط طبیعی در آن نتیجه‌ای جز آسیب و تحلیل رفتن پیوسته زیباییها بدست علاقمندان به آن نداشته است. منظور از ناهماهنگی، همان نداشتن درک صحیح انسان از محیطی است که برای لذت بردن و استراحت، از فضاهای شلوغ و پردغدغه. به آن پناه می‌برد. حضور معماری در این مکان تفریحی و طبیعی می‌تواند با ساماندهی فضا و در نتیجه عملکرد انسان، هم بهره او را از محیط افزایش دهد و هم محیط را از اسیب او در امان دارد.
گردشگری معادل فارسی و کاملاً دقیق واژه Tourismرا در زبانهای انگلیسی، فرانسه و آلمانی است که بصورت مصطلح در زبان فارسی بصورت جهانگردی ترجمه شده است. ریشه این واژه از اصطلاح Tornus یونانی ولاتین گرفته شده که یکی از معانی آن گردش کردن و یا گشتن است و با پسوند Ism یا گری بصورت اسم مصدر Tourism یا گردشگری در آمده است.
   اصطلاح «توریست» (Tourist) از قرن نوزدهم معمول شده است. در آن زمان اشراف زادگان فرانسه می بایست برای تکمیل تحصیلات و کسب تجربه های لازم زندگی، اقدام به مسافرت می نمودند. این جوانان در آن زمان توریست نامیده می شدند و بعدها در فرانسه این اصطلاح در مورد کسانی به کار می رفت که برای سرگرمی ، وقت گذرانی و گردش به فرانسه سفر می کردند و بعداً با تعمیم بیشترپ به کسانی اطلاق می شد که اصولاً به این منظور به سفر می رفتند. کم کم کلمهپ توریست به بعضی زبانهای دیگر نیز وارد شد و از آن واژه توریسم (Tourism) بوجود آمد. از همان زمان توریسم و توریست به بعضی از مسافرتها و مسافرینی گفته می شود که هدف آنها استراحت و گردش و سرگرمی و آشنایی با مردم بود و نه کسب درآمد و اشتغال به کار.
   در زبان فارسی کلمه « سیاح» در گذشته به کسانی گفته می شد که با هدف و منظور شخصی دست به سفر می زدند؛ مانند ناصر خسرو و سعدی، و این واژه در زبان فارسی تا نیمه اول قرن بیستم در معنی فوق به کار میرفت تا آنکه دو واژه جهانگرد و جهانگردی جای آن را گرفت.
واژه جهانگردی به این سبب که در معنی خود عبور از مرزهای سیاسی و سفر به دیگر کشورها را تداعی می کند ، نمی تواند معنی کامل توریسم را ادا نماید. زیرا توریست ها به دو گروه توریستهای خارجی و توریستهای داخلی تقسیم می شوند که واژه جهانگرد بیشتر در تعریف توریستهای خارجی کاربرد دارد. در صورتی که توریستهای داخلی نیز باید در واژه گزینی فارسی کلمه توریست گنجانده شود. از این رو واژه « گردشگر» رساتر از واژه جهانگرد بوده و گویای اصطلاح توریست می باشد.